babyhair.pl

 


Wiosenna pielęgnacja - czyli jak odświeżyć skórę i włosy po zimie, jednocześnie przygotowując je na lato?

Wiosna to wspaniały czas. Wszystko budzi się do życia po zimowym śnie. Często i my budzimy się po zimowym lenistwie i zdajemy sobie sprawę, że nasze włosy i skóra nie są tak piękne jakbyśmy tego chciały. Jednak spokojnie. Mamy jeszcze troszkę czasu, aby o siebie zadbać i poprawić pewne niedoskonałości przed latem.
Pierwsze, o czym musimy pamiętać to przygotowanie odpowiednio skóry na zabiegi upiększające. Dlatego właśnie zaczynamy od pozbycia się zrogowaciałego naskórka z naszego ciała i twarzy- zaczynamy od peelingu skóry. Może to być peeling, wykonany samodzielnie np. 4 łyżki oleju kokosowego zmieszanego z 3 łyżeczkami soli drobnoziarnistej. Jeśli do tej bazy dodamy 5 łyżek fusów od kawy i cynamon otrzymamy świetny peeling antycellulitowy, pobudzający mikrokrążenie w udach. Jeśli nie chcemy przygotowywać same peelingu to na rynku dostępnych jest wiele propozycji gotowego kosmetyku. Na twarzy najlepiej jest wykonać peeling enzymatyczny, delikatnie rozmasowując kosmetyk na twarzy. Peeling najlepiej jest wykonywać 1-2 razy w tygodniu.
Drugim krokiem jest odżywienie i nawilżenie skóry. Bardzo dobrze sprawdzi się tutaj seria masek kosmetycznych. Bardzo ważne jest, aby stosować je regularnie. Znajdźmy dwa razy w tygodniu czas, aby zrelaksować się z maseczką na twarzy, a bardzo szybko zauważymy efekty. Ważne jest, aby zwrócić uwagę na składniki aktywne, jakie zawiera nasza maska. Dobrze, jeśli maska ma w swoim składzie substancje aktywne takie jak: algi, kwas hialuronowy, witaminy A, E, C, ekstrakt z róży, aloes. Na ciało dobrze jest zastosować nawilżające balsamy. Również mogą się w nich znaleźć wyżej wymienione składniki aktywne. Pamiętajmy, aby stosować balsamy codziennie po kąpieli.
Trzecim krokiem są odpowiednio dobrane kremy do twarzy. Należy pamiętać, że nasza skóra ma inne potrzeby w ciągu dnia, a inne w nocy, gdy śpi i się regeneruje. Kremy dzienne obowiązkowo powinny zawierać filtry ochronne oraz składniki przeznaczone do naszego typu cery, by sprostać jej wymaganiu w ciągu dnia. Natomiast kremy na noc powinny być silnie nawilżające i regenerujące. Pamiętajmy również o tym, że skóra wokół oczu jest delikatna i należy stosować kremy specjalnie dla niej przeznaczone. To właśnie wokół oczu najpierw pojawiają się zmarszczki oraz najszybciej widać zmęczenie.
Krokiem czwartym jest ruch, zadbajmy o naszą kondycję. Warto zagospodarować tak czasem, aby w tygodniu móc 2-3 uprawiać aktywność fizyczną. Ruch szczególnie na świeżym powietrzu doskonale dotlenia nasz organizm. Pamiętajmy też o odpowiednio zbilansowanej diecie w mikro i makro elementy oraz witaminy.
Krokiem piątym jest nic innego jak .... woda! Nie od dzisiaj wiadomo, ze woda jest ważnym elementem naszej diety, pita w odpowiednich ilościach nawadnia nasz organizm. Poprawia procesy trawienne. Wspomaga prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Wiosną i latem dużo łatwiej jest nam dopilnować czy wypijamy jej odpowiednią ilość. Jeśli nie przepadamy za zwykłą wodą, możemy zrobić wodę smakową. Wystarczy dodać plasterek ogórka, cytrynę i mięte, i mamy wodę smakową bez chemii i sztucznych dodatków, a dzięki walorom smakowym chętniej sięgniemy po kolejną szklankę w ciągu dnia.

Co z włosami? Zima to nie jest łaskawy czas dla naszych włosów. Ciągłe noszenie czapek i suche powietrze, nie wpływają dobrze na ich kondycję. Po takim okresie warto i tutaj zastosować kurację nawilżającą.
Pierwszy krok to mycie włosów delikatnym szamponem. Wiosną włosy przetłuszczają nam się stosunkowo wolniej niż w okresie zimowym. Myjemy delikatnie masując skórę głowy to pobudza mikrokrążenie w skórze głowy. Po zakończonym myciu należy dokładnie spłukać szampon z włosów. Jednak pamiętajmy o odpowiedniej temperaturze wody. Włosy nie lubią gorącej wody. Woda do płukania powinna być letnia, a ostatnie płukanie powinno być wykonane delikatnie chłodniejszą wodą, aby zamknąć łuski włosa.
Krok drugi to odżywki do włosów. W zależności od tego, jakie są nasze włosy taką dobieramy odzywkę po myciu włosów. Po okresie zimowym warto, aby była to odżywka nawilżająca z witaminami i aloesem.
Krok trzeci to zabezpieczanie końcówek włosów. Wystarczy kilka kropel serum do włosów, które doskonale zabezpieczy końcówki włosów.
Krok czwarty to maski do włosów, 1-2 razy w tygodniu warto dać naszym włosom dłuższą chwilę nawilżenia i zastosować maskę do włosów. Świetnie sprawdzi się tutaj maska z aloesem.