babyhair.pl


Jak pielęgnować nasze ciało i włosy jesienią?

Jesień zbliża wielkimi krokami. Jest to idealna pora, aby wprowadzić zabiegi pielęgnacyjne zarówno dla naszej twarzy, ciała oraz włosów. Jesienią możemy pozwolić sobie na bogatsze zabiegi pielęgnacyjne, ze względu na mniejszą dawkę promieniowania słonecznego.
W gabinetach najpopularniejsze zabiegi w tym okresie to złuszczania naskórka - kwasy lub mikrodermabrazja. Są to dwa najpopularniejsze zabiegi wykonywane w okresie jesienno-zimowym.
Kwasy stosujemy jesienią, ponieważ wówczas jest mniejsza dawka promieniowania słonecznego i jest mniejsze ryzyko wystąpienia niechcianych skutków ubocznych, czyli przebarwień. Najpopularniejsze są kwasy owocowe. Skutecznie normalizują ilość produkowanego sebum, spłycają zmarszczki, skóra jest świetlista pełna blasku. Efekty są widoczne już po pierwszym zabiegu, jednak, aby efekt był długo widoczny, a nasza skóra zregenerowana po lecie, najlepiej sprawdzi się zabieg w serii 10-12 zabiegów wykonanych minimum jeden raz w tygodniu.
Innym zabiegiem wykonywanym chętnie przez klientki w okresie jesiennym jest wspomniana wcześniej mikrodermabrazja. Polega ona na ścieraniu naskórka za pomocą głowic z mikrokryształami. Mikrodermabrazja jest skuteczna w walce z trądzikiem pospolitym, dodatkowo usuwa zmarszczki, plamy pigmentacyjne i blizny po trądzikowe.
Po zabiegach złuszczania bardzo ważne jest, aby odpowiednio nawilżać skórę twarzy szczególnie wieczorem na czas snu. W ciągu dnia bardzo istotnym elementem pielęgnacji jest stosowanie kremów z filtrami, aby chronić skórę przed promieniami słonecznymi.
Istotne jest również dbanie o nasze ciało. Warto tutaj również wykonywać peeling całego ciała minimum jeden raz w tygodniu, a następnie nawilżać skórę balsamami. Warto wybierać balsamy bogatsze w składniki aktywne oraz bardziej tłuste..
Jesienią również wykonujemy zabiegi z użyciem Lasera IPL. Dzięki niemu możemy się pozbyć tzw. „pajączków” – popękanych naczynek. Światło lasera powoduje obkurczanie naczyń krwionośnych w wyniku fototermolizy selektywnej, czyli inaczej kontrolowanego oparzenia. Energia świetlna emitowana z lasera jest pochłaniana przez zawartą w krwi hemoglobinę, przez co krew „ścina się” i niszczy od wewnątrz ściany naczynia krwionośnego, które po określonym czasie regeneruje się lub jest samoczynnie usuwane z organizmu.
Po zabiegu redukcji rozszerzonych naczynek skóra staje się wrażliwsza, dlatego nie należy wystawiać jej na działanie promieni słonecznych ani stosować kosmetyków. Zabronione jest również korzystanie z sauny i podejmowanie wysiłku fizycznego, ponieważ może to doprowadzić do trwałego uszkodzenia naczyń. Dlatego właśnie jesienią najlepiej zdecydować się na zabieg zamknięcia naczyń.
Jesień to bardzo dobry czas, aby zadbać również o włosy, które są zniszczone i wysuszone po lecie. Tak jak w przypadku skóry twarzy i ciała warto zacząć jesienną pielęgnację od peelingu skóry głowy. Warto od czasu do czasu wykonać również peeling na głowie, ponieważ w tym miejscu również mamy złuszczający się naskórek. Następnie zafundujmy włosom solidną dawkę nawilżenia w postaci masek do włosów. Ważne jest, aby te maski były bogate w substancje nawilżające jak aloes, proteiny oraz witaminy. W celu zabezpieczenia włosów przed wysuszeniem w ciągu dnia możemy stosować oleje na końcówki włosa, świetnie sprawdzi się tutaj olej arganowy lub kokosowy. Nawilżenie, włosom w ciągu dnia, dadzą ekspresowe odżywki bez spłukiwania. Po pierwsze ułatwiają rozczesywanie włosów, po drugie wygładzają i po trzecie, co najważniejsze chronią włosy przez cały dzień.
Jesień to czas, gdy coraz częściej sięgamy po szaliki, chustki czy apaszki. Warto wtedy zadbać również o fryzurę. Lepiej zrobić na włosach kucyk, warkocz czy kok. Włosy rozpuszczone, które mają ciągły kontakt z szalikiem czy apaszką plączą się oraz są narażone na uszkodzenia mechaniczne w wyniku przygniatania i ocierania się o szalik.
Istotnym elementem naszej jesiennej pielęgnacji jest również dieta. Warto ją urozmaicać i wprowadzać sezonowe owoce i warzywa. Jesień to idealny czas na wprowadzenie dyni do naszego jadłospisu. Dynia bogata jest w witaminy A, E, B oraz C, ma w sobie również wiele mikroelementów - potas, wapń, żelazo oraz magnez. Można zrobić z niej wszystko od zup po ciasta. A pestki wysuszyć i zjadać, jako przekąskę w pracy czy zdrowszy zamiennik chipsów. Jesień to również zbiory jabłek. Tutaj również możemy wyczarować w naszej kuchni, co tylko nam się zamarzy. Jabłka są idealne solo, w ciastach, również idealnie komponują się z mięsami. Pamiętajmy również o wodzie. Nie tylko nawilżanie od zewnątrz jest ważne, to od wewnątrz - również.