Życiodajna woda – wpływ na włosy i skórę.

Czy woda jest nam niezbędna do życia i prawidłowego funkcjonowania? Odpowiedź jest prosta TAK! Już od najmłodszych lat uczymy się o tym w szkole. Ciało dorosłej osoby składa się z około 60-65 % z wody. Woda jest nam niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, odgrywa istotną rolę w termoregulacji organizmu. Transportuje składniki odżywcze, bierze również udział we wszystkich reakcjach biochemicznych organizmu. Stanowi też ochronę dla naszych gałek ocznych, mózgu, rdzenia kręgowego, a u kobiet w ciąży ochrania płód. Odpowiednia ilość nawodnienia wpływa na naszą sprawność - woda odpowiada za nawilżenie stawów. Jak widać pełni ona dość istotną rolę nie inaczej jest w przypadku pielęgnacji.

Aby nasza skóra była ładna, jędrna i promienna stosujemy wszelkiego rodzaju kosmetyki. Obecnie rynek kosmetyczny jest tak duży i bogaty, ze znajdziemy kosmetyk na wszelkiego rodzaju nasze potrzeby i dolegliwości. Często jednak zapominamy o odpowiednim nawadnianiu naszego organizmu. A jest to pierwszy krok w pielęgnacji, aby cieszyć się zdrową i gładką skórą. Niestety z wiekiem tracimy zawartość wody w naszym organizmie, przez co nasza skóra się zmienia – traci elastyczność i jędrność. Odpowiednia ilość nawilżenia dla naszej skóry to około 25 procent. Wtedy jest ona miękka i gładka. Gdy zawartość wody spada i proces nawilżenia utrzymuje się na poziomie 20-10 procent w tym momencie nasza skóra robi się sucha, a w skrajnych przypadkach może dochodzić nawet to złuszczania się warstw skóry. Dlatego tak ważne jest picie wody w ciągu dnia. Minimum około 2 litrów wody dziennie to podstawa podczas odpowiedniej pielęgnacji, ponieważ taka ilość wody zaspokaja minimalne zapotrzebowanie naszego organizmu.

Nasze włosy również pobierają wodę od wewnątrz, woda ma wpływ także na ich wygląd. Nieodpowiednia ilość wody wypita w ciągu dnia może sprawić, że nasze włosy staną się matowe. Będą się łamać, a nawet spowolni to ich wzrost. Również słońce, wiatr czy ujemna temperatura wysusza nasze włosy.

Oczywiście samo picie wody nie wpłynie na stan naszych włosów i skóry. Bardzo ważne podczas pielęgnacji jest dwukierunkowe działanie, to znaczy nawilżanie od wewnątrz i zewnątrz. Oprócz tego, że będziemy pić zalecaną minimalną dawkę wody, warto zwrócić uwagę na stosowane przez nas kosmetyki, zarówno do twarzy, ciała jak i włosów. Najlepiej wybierać kosmetyki z bogatym składem kosmetycznym bez dodatków składników niepotrzebnych. Warto również zwrócić uwagę na wodę, którą pijemy, nie tylko woda, jako płyn jest istotna. Bardzo istotnym czynnikiem jest również mineralizacja danej wody, czyli ilość anionów i kationów liczona w miligramach na litr wody.

Na co zwrócić uwagę wybierając wodę do picia?

  • Przede wszystkim na etykietę, wody różnią się między sobą składem, a co za tym idzie mineralizacją. Dobra woda pokrywa około 15 % dziennego zapotrzebowania organizmu na pierwiastki mineralne.
  • Warto sprawdzić, jaka ilość magnezu i wapnia znajduje się w wodzie, którą chcemy kupić ze względu na fakt, iż oba te pierwiastki są kluczowe dla naszego organizmu.
  • Jeśli chorujemy na cukrzyce, nadciśnienie lub choroby serca musimy uważać na zbyt dużą ilość sodu w wodzie (powyżej 20 miligram na litr wody). Sód w organizmie zatrzymuje wodę i podwyższa ciśnienie krwi.
  • Uważajmy na bardzo lubiane wody smakowe. Niestety często dodawane są do nich cukry w dużej ilości, konserwanty i sztuczne aromaty oraz barwniki. W prosty i naturalny sposób możemy przygotować taką wodę smakową lub lemoniadę w domu i pić ze spokojem o jej zawartość. Bardzo często kupowane wody lub lemoniady to prawdziwe bomby kaloryczne!
  • Najlepiej, jeśli pijemy wodę małymi spokojnymi łykami. Wówczas nas organizm najlepiej przyswaja wodę dla siebie i swoich potrzeb.
  • Jeśli wychodzimy z domu weźmy ze sobą małą butelkę wody, nie jest ona ciężka, a my mamy stały dostęp do ulubionej wody.
  • Warto pamiętać również o systematycznym piciu wody w równych odstępach czasowych. Tę technikę znają wszystkie osoby uprawiające czynnie sport.

Nie martwmy się początki bywają trudne. Bez problemu jednak możemy wyrobić w sobie nawyk regularnego spożywania wody. Jest na to kilka sposobów. W dobie powszechnie otaczającej nas technologii bez trudu znajdziemy aplikację na telefon lub tablet, która będzie nam przypominała o wypiciu kolejnej szklanki wody. Można również na butelce najlepiej pojemności 1,5 litra wyznaczyć poziomy i napisać godziny, o której powinniśmy wypić kolejną szklankę wody. Możliwości jest wiele wystarczy znaleźć najwygodniejszy dla nas sposób na początek, ponieważ z czasem wyrobimy w sobie nawyk regularnego picia wody i nic nie będzie nam musiało o tym przypominać.